Instagram markkinointi – loistava tapa markkinoida sivustojasi

Vaikka sivustosi olisi teknisesti ja visuaalisesti todella upea, surullinen tosiasia on, että se ei sellaisenaan riitä. Oli kyseessä minkälainen sivusto tahansa, sinun tulee markkinoida sivustojasi, palvelua, tai tuotetta saadaksesi mahdollisten asiakkaiden huomion.

Markkinoinnin ala on tietenkin jättimäinen, ja jos sinulla ei ole itselläsi markkinointiosaamista tai siihen erikoistunutta työntekijää, sen hallitseminen voi olla haastavaa.

Markkinointi vie yllättävän paljon aikaa. Varsinkin jos sinulla on oma yhtiösi, jota pidät pinnalla, voi olla, että sen erityinen markkinointi vie liikaa aikaa. Monet saattavat olettaa markkinoinnin olevan vain yksinkertaista sisällön julkaisua Instragamiin. Kyseessä on kuitenkin monimutkaisempi asia. Tässä artikkelissa me esittelemme joitakin asioita, joita kannattaa ottaa huomioon, kun olet aloittamassa sivustosi markkinointia Instagramissa.

Siirry syrjään perinteinen mainonta

Perinteisesti mainonta tapahtuu joko lehdissä, televisiossa, radiossa, tai vaikka katujen valotauluilla. Tietenkin tämän kaltaista mainontaa käytetään vieläkin hyödyksi, mutta tosiasia on, että se on siirtymässä syrjään nopeaa tahtia. Ihmisten käyttäessä yhä enemmän ja enemmän sosiaalista mediaa päivittäin tietenkin markkinoinnin on pitänyt siirtyä heidän perässään.

Erilainen markkinointi sosiaalinen mediassa voikin olla hyvin kannattavaa monille eri firmoille ja yrittäjille. Jopa poliittinen mainonta on siirtynyt paljonkin erilaisiin sosiaalisen mediaan kanaviin. Tämä johtuu monista eri asioista.

Sosiaalisen median markkinointi hyväksi käyttäen voit löytää juuri sinulle sopivan markkinaryhmän. Sen lisäksi voit itse valita käytätkö maksutonta vai maksullista markkinointia hyväksesi. Kaiken tämän lisäksi, on olemassa monia erilaisia keinoja, joilla voit markkinoida. Alla esittelemme kaksi yleisintä erilaista Instagram markkinointi tekniikkaa, joista voit ottaa hyödyn. 

Maksettu Instagram mainonta

Kun luot sivustollesi Instagram tilin, voit merkitä sen olevan yhtiö, eikä yksityisen henkilön tili. Tällä tavalla avaat itsellesi mahdollisuuden käyttää hyväksesi Maksettua Instagram mainontaa. Maksullisella Instagram mainonnalla tarkoitetaan sitä, että maksat julkaisumedialle tietyn summan julkaisustasi.

He siten nostavat julkaisusi näkyvyyttä tietyllä alueella olevien käyttäjien sosiaalisessa mediassa. Jos olet itse hyvin tyytyväinen omiin Instagram julkaisuihisi, tämä voikin olla loistava tapa saavuttaa enemmän haluttua markkina-aluetta. Tässäkin markkinointitekniikassa on kuitenkin monia seikkoja, joita kannattaa ottaa huomioon. Juuri näistä syistä on aina hyvä joko itse perehtyä enemmän markkinointiin tai palkata erillinen markkinointi päällikkö yhtiöösi.

Vaikuttajamainonnan hyväksi käyttäminen

Jos kaipaat luonnollisemmalta vaikuttavaa markkinointi, vaikuttajamarkkinointi voi olla loistava vaihtoehto sinulle. Vaikuttajamarkkinoinnilla tarkoitetaan markkinointia, jossa joku vaikuttaja markkinoi tuotetta puolestasi.

Tämä hyvin usein tapahtuu juurikin Instagramissa, mutta voit itse tehdä sopimuksen vaikuttajan kanssa varmistaen, että se tulee sopimaan juuri sinun tarpeisiisi. Vaikuttajia on nykyään todellakin lukemattomissa määrin. Kuitenkin sinulle sopivimman vaikuttajan löytäminen saattaa viedä aikaa. Toinen asia, mikä myös kannattaa pitää mielessä on se, että vaikuttajilla on aina oikeus kieltäytyä tuotteesi markkinoinnista. Heillä pitää olla vapaus markkinoida vain tuotteita, joihin he itse luottavat.

Valitse sinulle sopivin sosiaalisen median verkosto

Instagram on tällä hetkellä hyvin suosittu markkinointi kanava. Sosiaalinen media on kuitenkin käsitteenä varsin nuori, mikä tarkoittaa sitä, että sosiaalisen median kanavia nousee varsin usein uusia. Tämä myös tarkoittaa sitä, että niiden keskimääräinen käyttäjäikä saattaa yllättäen laskea.

Nämä kaikki asiat kannattaa ottaa huomioon, kun valitset sinun tuotteesi tai sivustosi markkinointiin sopivaa kanavaa. Instagram on tällä hetkellä hyvin hyödyllinen, mutta jopa tämän kanavan ikäluokka on selkeästi vanhenemassa. Jos siis haluat aina pysyä mukana trendeissä, sinun tulee seurata sosiaalisen median kanavia hyvinkin valppaana.